Amerikaner och geografi

Haha, humoristisk historia, men tyvärr helt sann.

Ni har säkert sett en del av filmerna på nätet där typ Jay Leno går ut på stan och frågar folk på gatan om dom kan peka ut Frankrike och andra enkla länder och alla misslyckats. Jag har fram tills nu trott att det varit grovt överdrivet och att ingen kan vara så dum, tills igår.

Satt och kollade på "are you smarter then a 5:th grader" när den tävlande kvinnan valde geografi och fick frågan "vilket land är du i om du krossar den norra gränsen." Hon funderade lite, trodde hon visste svaret, men var osäker och valde tillslut att se vad ungen hade skrivit. Han hade skrivit Kanada. Efter att funderat lite så litade hon på honom och svarade kanada vilket så klart var rätt.

Jag skrattade för mig själv och berättade det för Matt, som såg förvånat på mig och sa, vad var frågan igen? "what countly are you in if you cross the northern border, can you believe she couldn't answer that question" upprepade jag.

Han kollade på mig och svarade lite uppgivet, "ehh.... Mexico?"

Kommentarer
Postat av: reactor

Vad är behållningen för amerikaner att titta på sådana program om de inte själva kan svaren och därmed inte kan fatta hur kul det är?

2008-02-27 @ 01:13:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0